Kocbekova cesta 21
3342 Gornji Grad
Tudi v letošnjem šolskem letu so se učenci zgornjesavinjskih osnovnih šol vključili v projekt Otroški parlament, ki že 34. leto poteka pod okriljem Zveze prijateljev mladine Slovenije.
Otroški parlamenti predstavljajo obliko sodelovanja otrok v družbenem dogajanju ter s tem pridobivanje znanja o človekovih in državljanskih pravicah. Kot oblika demokratičnega dialoga se otroški parlamenti izvajajo v vseh šolah po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu, ki poteka v dvorani Državnega zbora RS.
Letošnja tema otroškega parlamenta je DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK IN MLADOSTNIKOV. Otroci osnovnih šol Ljubno, Luče, Gornji Grad, Rečica ob Savinji, Nazarje in Mozirje so javno spregovorili in predstavili svoje razmišljanje o tem, kako si razlagajo pojem duševno zdravje, kateri zunanji dejavniki vplivajo na njihovo duševno zdravje, kateri so njihovi viri moči, katere spremembe v življenju lahko vzpodbujajo krepitev njihovega razvoja itd.
Srečanje je potekalo v torek, 5. 3. 2024, v prostorih Osnovne šole Frana Kocbeka Gornji Grad. Za prijeten uvod v druženje sta poskrbeli učenki Ema Purnat, ki je na klavir zaigrala skladbo Etuda, in Zala Fedran, ki je recitirala pesem Ferija Lainščka.
Po uvodnem delu so se učenci razdelili v štiri skupine in debatirali. Ob koncu so v vsaki skupini izvolili po dva predstavnika, ki se bosta udeležila regijskega nivoja Otroškega parlamenta, ki bo 14. 3. 2024 v Velenju.
V sklepnem delu se je učencem pridružila moderatorka letošnjega medobčinskega otroškega parlamenta Metka Vodušek (nekdanja učenka OŠ Gornji Grad, študentka prava). V plenarnem delu so izvoljeni parlamentarci glede na skupine, v katerih so debatirali, predstavili svoje ugotovitve ter predloge za izboljšanje duševnega zdravja mladih v Sloveniji. Moderatorka je k aktivni diskusiji povabila tudi ostale udeležence.
Učenci menijo, da je svoje duševno zdravje dobro prepoznati. Kot dobro se odraža v veselju, sreči, pozitivizmu. Kot slabo se odraža v počutju tesnobe, depresije, obsojanja (predsodki), nihanju počutja in spremembah le-tega, obsedenosti. Izpostavili so pomen skrbi za duševno zdravje ter ugotovili, da na duševno zdravje vplivajo družina, socialna omrežja, šola in vrstniki. Kot vire pomoči pa so učenci našteli: medrazredno sodelovanje, več pogovorov s svetovalno delavko, anonimno pomoč učencem, rekreativni odmor, zaupanje med prijatelji ter medsebojno pomoč, krepitev samopodobe, ozaveščanje staršev o duševnih boleznih in pomoči, več možnosti pomoči v manjših krajih ter pomoč vsem krajanom.
Med debato je bilo možno slišati različna zanimiva mnenja, učenci so prikazali veščine kakovostne diskusije, utemeljevanja, med sabo se niso vedno strinjali, a je bil njihov dialog kulturen in strpen.
Vsem mladim čestitamo za pogum in sodelovanje, z željo, da mladi še naprej aktivno sodelujejo na otroških parlamentih. Vsem, ki so bili izbrani na regijsko srečanje, pa želimo uspešno delo.
Tjaša Repenšek,
mentorica Otroškega parlamenta na OŠ Frana Kocbeka Gornji Grad